Rabu, 05 Januari 2011

CARA MENANGKAP HARIMAU LAPAR


Tuuu…gampang, kan? Kenapa mesti takut dengan harimau? Mending kita atasi dengan baik!
Anda sering melihat tayangan acara Petualangan Panji, kan? Kita berdecak kagum atas kepiawaian Panji sang penjinak. Hemmmmmm…Brow…itu boong! Soalnya itu dah pake trik kamera. Daripada meniru adegan Panji, mendingan Anda belajar menjadi penjinak harimau lapar. Itu bakal lebih seru dan menegangkan daripada Panji. Harimau lapar? Wuiiiiihhhh…ganas banget, Brow! Mau tahu tips and triknya? Oke, look at here:
1)      Sediakan buah asem atau buah apa saja yang rasanya paliiiiiing aseeeemmm;
2)      Pegang kuat-kuat asem tadi dengan tangan kanan. Awas, jangan yang kiri, soalnya memerlukan tenaga yang kuat. Ya, terkecuali bila Anda emang orang kidal. Gak masalah!
3)      Hadapi harimau lapar dengan tenang, jangan lupa baca basmalah. Pasang kuda-kuda yang kuat. Kaki kiri di depan, yang kanan di belakang. Tekuk lutut kedua kaki kira-kira 90 derajat.
4)      Ketika harimau lapar itu mengaum, menyeringai, secepat kilat gosok giginya dengan asem yang kita pegang! Dia akan terus mengaum dan membuka mulutnya.
5)      Secepat kilat, setelah menggosokkan asem tadi, tarik tangan ke pinggang. Dan saat harimau mengaum, sekuat tenaga tangan kita masukkan ke mulut harimau. Masuk, masuk, dan masuk terus hingga ekor harimau dapat kita pegang dari dalam.
6)      Setelah kita pegang ekor hairmau tadi, secara bersamaan, tangan kiri menahan kepala harimau, tangan kanan menarik dengan kuat ekor harimau tadi sehingga tubuh harimau terbalik. Kulitnya berada di dalam dan isi perut di luar.
7)      Panaskan di terik matahari tubuh harimau yang sudah terbalik tadi.
Tuuu…gampang, kan? Kenapa mesti takut dengan harimau? Mending kita atasi dengan baik!
Jangan meniru adegan di atas!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar